REGULAMIN

Sklep internetowy e-supelek.com.pl prowadzi sprzedaż włóczek, wełny czesankowej oraz innych materiałów i akcesoriów do robótek ręcznych. Dostępny jest pod adresem www.e-supelek.com.pl, prowadzony przez firmę Makama Dorota Lipska, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.


Siedziba firmy: Truskaw, 05-080 Izabelin, ul. Południowa 138
NIP: 118-045-35-53
Regon: 017396890

1. Wszystkie produkty oferowane w sklepie e-supelek.com.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

2. Na każdy sprzedany towar wystawiamy rachunek.

3. Wszystkie ceny w naszym sklepie zawierają podatek VAT (są cenami brutto). Koszt transportu doliczany jest oddzielnie. Jest on uzależniony od rodzaju wysyłki (poczta polska, kurier, odbiór osobisty). Dostępne opcje wysyłki widoczne są w trakcie składnia zamówienia. Po złożeniu zamówienia widoczny jest jego całkowity koszt (zamówione produkty + koszt wysyłki). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Kupującego.

4. Zamówiony towar dostarczamy za pośrednictwem Poczty Polskiej lub do paczkomatów Inpost. Zamówienie można też odebrać w sklepie osobiście. Kupujący jest zobowiązany w takiej sytuacji do zapłaty za zakupione produkty przelewem na konto sklepu.

Kupujący jest obciążany kosztami dostawy wg aktualnie obowiązującego cennika sklepu.

5. W przypadku, kiedy dostarczone towary nie są zgodne z zamówieniem, koszt zwrotu i ponownej dostawy błędnie dostarczonych towarów (rodzaj zwrotu i dostawy taki jak przy zamówieniu pierwotnym) pokrywa sklep.

6. Zwrot towaru - Zgodnie z Ustawą z dnia 24 czerwca 2014r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) Art. 2 punkt 2 w okresie 14 dni od dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Zwrócić można również tylko część zamówionych produktów.

7. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa do Zwrotu towaru produkty należy odesłać na adres sklepu Makama Dorota Lipska ul. Południowa 138, 05-080 Truskaw. Do takiej przesyłki zwrotnej należy dołączyć dowód zakupu, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki sklep ma zwrócić zapłatę. W ciągu 2 dni roboczych od otrzymania przesyłki sprawdzamy produkt i w ciągu 7 dni roboczych zwracamy pieniądze za nieuszkodzony produkt na konto wskazane przez Kupującego. Koszt odesłania towaru ponosi Klient. Sklep nie zwraca kosztów transportu. Sklep nie zwraca kosztów nadania przesyłki leżących po stronie kupującego tj. zapakowania towaru, kosztów związanych z jego nadaniem i odesłaniem do Sprzedającego.

Pisemne oświadczenia o odstąpieniu od umowy powinno zawierać:

  1. nazwę towaru lub jego symbol,
  2. numer rachunku, na który mają być zwrócone pieniądze
  3. dane adresowe Klienta
  4. roszczenie Klienta: obniżenie ceny, odstąpienie od umowy, wymiana na ten sam produkt, ale wolny od wad, usunięcie wady.

8. Zdjęcia prezentowane na stronie mogą, mimo naszych starań, różnić się od towarów znajdujących się w aktualnej ofercie. Również opisy słowne kolorów i miękkości prezentowanych produktów są subiektywne.

9. Znaki towarowe widoczne na stronach sklepu e-supelek.com.pl są własnością producentów i zostały użyte jedynie celem poinformowania o symbolu sprzedawanego towaru. Sklep e-supelek.com.pl (Makama Dorota Lipska) nie rości sobie żadnych praw do użytych na stronach sklepu znaków towarowych.

10. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, ma jedynie charakter informacyjny. Złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy. Wypełniając formularz zamówienia Klient składa ofertę kupna produktu.

11. Sklep ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z Art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 r. Kupujący traci uprawnienia określone w w/w. ustawie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie.

12. W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem określającym niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji naszych zobowiązań, należy wysłać Pocztą Polską na adres Makama Dorota Lipska ul. Poludniowa 138 05-080 Truskaw.

Zamówienia

Zamówienia w naszym sklepie przyjmowane są przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

Zamówienia można dokonać:

- Za pośrednictwem strony e-supelek.com.pl. Należy wybrać produkt, którym są Państwo zainteresowani, następnie nacisnąć przycisk KUP, który znajduje się obok wybranego produktu. System poprowadzi Państwa przez następne etapy.

- Mailowo na adres: sklep@e-supelek.com.pl

- Telefonicznie: +48 600-98-77-40

1. Formularze zawierające niekompletny zestaw danych mogą nie być wzięte pod uwagę. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 14.00, w soboty oraz niedziele, święta rozpatrywane będą kolejnego dnia roboczego. Zamówienia złożone w czasie trwania urlopu (informacja o tym jest dostępna na stronie głównej sklepu) będą realizowane po zakończeniu urlopu.

2. Ilość zamawianych produktów należy ustawić przed końcowym potwierdzeniem zamówienia. Można to zrobić wchodząc do koszyka i wpisując interesującą Państwa ilość w odpowiednim okienku.

3. Po złożeniu zamówienia dostają Państwo maila zwrotnego na podany wcześniej adres e-mail. Jeśli w przeciągu 12 godzin nie otrzymacie Państwo naszego maila, oznacza to, że Państwa zamówienie do nas nie dotarło. Prosimy sprawdzić w spamie oraz w historii zamówień, czy system zarejestrował Państwa zamówienie. Jeśli nie, prosimy złożyć zamówienie ponownie. W razie problemów, prosimy o kontakt.

4. Przesyłka wraz z towarem przesyłana jest na adres Klienta wskazany jako Adres wysyłki w formularzu zamówienia, a w przypadku niepodania adresu wysyłki, produkty wysyłane są na adres podany przez Klienta w Danych Klienta w formularzu zamówienia lub podczas zakładania konta w sklepie e-supelek.com.pl.

5. Niewskazanie lub nieprawidłowe wskazanie adresu dostawy może uniemożliwić lub znacznie opóźnić realizację zamówienia. E-supelek.com.pl poinformuje Klienta o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, prosząc o jego poprawienie. Jeżeli nie podano danych kontaktowych albo podane dane kontaktowe są nieprawdziwe, a jednocześnie nie wskazano lub nieprawidłowo wskazano adres dostawy – zamówienia uważa się za anulowane.

Zamówiony towar jest własnością sklepu do momentu uiszczenia przez Klienta pełnej zapłaty za zamówienie.

Rejestracja i logowanie się do systemu

W trakcie rejestracji klient ustala “HASŁO” dostępu do swojego konta. Prosimy też o podanie numeru telefonu. Zdarzają się sytuacje, w których taki kontakt z Państwem jest niezbędny. Po zalogowaniu się do systemu, można obejrzeć status złożonego właśnie zamówienia, historię zamówień i edytować własne dane (np zmiana adresu zamieszkania, wysyłki). Mają też Państwo prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych z naszej bazy. Gwarantujemy Państwu pełną ochronę danych osobowych, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z 29.08.1997 r (Dz. U. Nr 133, poz. 883) oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 133, poz. 1204). Dane są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji zamówienia. Nasza firma ich nie udostępnia żadnym zewnętrznym firmom.

Koszty transportu i płatność
Zostały podane w zakładce DOSTAWA widocznej w dolnym menu naszego sklepu.
W naszym sklepie mogą Państwo wybrać formę płatności: gotówka (odbiór osobisty) lub przedpłata na konto (Poczta Polska, paczkomat Inpost, Paczka w Ruchu).

Dane do przelewu:


Makama Dorota Lipska
ui. Południowa 138 
05-080 Truskaw
nr konta bankowego (m-Bank): 69 1140 2004 0000 3102 6277 8862


Jeżeli towar mamy aktualnie w magazynie, przygotowanie zamówienia do wysyłki zajmuje nam zazwyczaj 1 dzień roboczy. Najczęściej wysyłamy go na drugi dzień roboczy od momentu wpłynięcia pieniędzy na nasze konto (opcja przelew) lub złożenia zamówienia (pobranie). Jeśli nie mamy wystarczającej ilości towaru w magazynie w ciągu 2 dni kontaktujemy się z Państwem i podajemy informację, kiedy prawdopodobnie towar będziemy mogli wysłać.
W przypadku braku jakiś pozycji mogą Państwo całkowicie lub częściowo zrezygnować z zamówienia.

Nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia w doręczaniu przesyłek nie wynikające z naszej winy.

Bezpośrednio ze strony sklepu REALIZUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE ZAMÓWIENIA POCHODZĄCE Z POLSKI. W przypadku krajów UE i spoza UE przed złożeniem zamówienia bardzo prosimy o kontakt mailowy albo telefoniczny.

Czas dostawy może być różny w zależności od kraju docelowego i wybranego przewoźnika.

Przed przyjęciem przesyłki od dostarczyciela prosimy o SPRAWDZENIE ZAWARTOŚCI PACZKI.

Zamówienia, które nie zostaną opłacone w ciągu 14 dni kalendarzowych, zostają anulowane.

KOSZTY PRZESYŁKI na terenie Polski: koszty są kosztami brutto (zawierają podatek VAT). Koszty przesyłki podane są w menu dolnym sklepu e-supelek.com.pl w zakładce Dostawa.
Koszty wysyłki poza granice Polski ustalane są indywidualnie.

Reklamacje
Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Dz. U. Nr 141, poz. 1176, każdy nowy fabrycznie towar wprowadzony do obrotu podlega reklamacji. Na mocy tego przepisu mogą być reklamowane wady widoczne jak i ukryte produktu, pod warunkiem, że powstały one w wyniku właściwego użytkowania produktu , czyli zgodnie z jego przeznaczeniem. Reklamacji nie podlega towar uszkodzony mechanicznie lub użytkowany niezgodnie z jego przeznaczeniem. Prosimy o dołączenie opisu wady do przesłanego nam reklamowanego produktu. Sklep e-supelek.com.pl w ciągu 14 dni od wpłynięcia reklamacji ustosunkuje sie do niej. Brak informacji z naszej strony ozancza przyjęcie reklamacji.

Towary objęte gwarancją są przesyłane do Państwa wraz z odpowiednimi dokumentami.

Reklamacje prosimy kierować na adres:

Makama Dorota Lipska
ul. Południowa 138
05-080 Truskaw


Wszelkie koszty związane z wysyłką reklamowanego towaru ponosi Klient. W przypadku uznania reklamacji, Kupującemu zostanie zwrócony koszt transportu przy uwzględnieniu i zastosowaniu aktualnego cennika Poczty Polskiej. W ciągu 3 dni roboczych od doręczenia reklamowanego produktu do naszego sklepu zwrócimy Państwu kwotę, którą Państwo wydali na ten produkt lub (jeśli będzie takie życzenie klienta i będziemy dysponować tym poduktem w sklepie) wyślemy nieuszkodzony, identyczny produkt.
Reklamacje uszkodzonych przesyłek lub uszkodzenia towaru w trakcie dostawy należy składać niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki. Należy to zgłosić przewoźnikowi i spisać protokół zniszczenia.

Klient ma możliwość z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur:

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

  2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    1. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214),

    2. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,

    3. uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

W sprawach nie uregulowanych powyższym dokumentem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

Sklep e-supelek.com.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści regulaminu, jeśli jest to umotywowane zmianami w prawie. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży.

Zawartość strony jest własnością firmy Makama Dorota Lipska i podlega ochronie prawnej. Jeśli chcieliby Państwo wykorzystać zdjęcia lub informacje zawarte na naszej stronie w celach komercyjnych, prosimy o kontakt. Natomiast  wszystkie zastrzeżone znaki towarowe, zdjęcia oraz nazwy firm są ich wyłączną własnością i zostały użyte na naszej stronie jedynie w celach informacyjnych.

Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu. Zaakceptowanie regulaminu oznacza, że akceptują to Państwo i nie będą na tej podstawie zgłaszali niezgodności towaru z umową.